{အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ျပည့္နွက္ေနတဲ့ အႏုပညာျမစ္တစ္စင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားအတြက္ အဓိက ေရေသာက္ျဖစ္ တစ္ဆင္းပါပဲ}

Tuesday, 15 February 2011

ေကာင္းကင္သြားေတာလား

Views


(၁)

နံနက္ခင္းသည္ ေလာကကိုသာမဟုတ္ပဲ လူကိုပါလင္းေစ၏ ။ ဖတ္လတ္စ က်မ္းစာအုပ္မ်ားကို ပိတ္လိုက္သည္။ အေ၀းစီမွ ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ သဲ့သဲ့ၾကားရ၏ ။ ခ်ိဳၿမေသာ ႏႈပ္ဆက္အားေပးသံမ်ားဟု ရဟန္းနားလည္သည္ ။ ထိုသို႔ၿဖင့္ ခရီးကို စထြက္ခဲ႔ေလသည္ ။

(၂)

ေတာင္ၾကားလမ္းတစ္ေနရာမွာ ၾကည္လင္ေသာ ေခ်ာင္းေကြေခ်ာင္းေကာက္ ကေလးတစ္စင္း စီးဆင္းေနသည္ ။ တစ္၀ုန္း၀ုန္းႏွင့္ ေရစီးသန္လွေသာေၾကာင့္ လွပေသာ္လည္း ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ၿဖစ္ေန၏ ။ စံပယ္ပြင့္ၿဖဴမ်ားထံမွ ထစ္ခ်ဳန္းသံၾကားရသလိုပင္ ရဟန္းထင္ၿမင္မိ၏ ။

(၃)

“ရဟန္းေလး ဒီေခ်ာင္းက ဘယ္ကိုသြားတာလဲ”
“ဒါ…. ေခ်ာင္းလား”
“ဟုတ္တယ္ေလ … ဒါေခ်ာင္းေပါ့”
“ေခ်ာင္းဆိုရင္ေတာ့ ၿမစ္ရွိရာ သြားမွာေပါ့”


(၄)

မုဆိုးက ေဒါသမ်က္ႏွာႏွင့္ ၾကည့္ၿပီး လွည့္ထြက္သြားသည္ ။ ေခ်ာင္းကို အနံ႕ခံၿပီး ၿမစ္ကိုပစ္ခတ္ၿခင္း မရွိသည့္အတြက္သာ ေက်းဇူးဆိုဖြယ္ရာ ရွိပါေတာ့သည္ ။ ပင္လယ္ေတြ စီးဆင္းၿမဲ စီးဆင္းၾကပါေစ ။

(၅)

“တပည့္ေတာ္ကို ကယ္ပါအံုး ဘုရား”
အၿပစ္သားက ရဟန္းကို ဦးခ်စဥ္ အာဏာသားက ၀င္ေၿပာ၏ ။
“သူဟာ မခုတ္ရမယ့္ သစ္ပင္ေတြကို ေလွ်ာက္ခုတ္တယ္”
“ေဆာင္းရာသီမို႔ အေႏြးဓါတ္လိုလို႔ပါ ၊ ထင္းအတြက္ ခုတ္မိတာပါ ၊ အရွင္ဘုရား …. တပည့္ေတာ္ကို ကယ္ပါ”

(၆)

“ပူအိုက္တဲ႔ ေႏြရာသီမွာ ဒီသစ္ပင္ေတြက အရိပ္ေပးမွာကိုေရာ မေတြးမိဘူးလား ၊ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးရွိၿပီး ဘာၿဖစ္လို႔ တစ္လံုးတည္းနဲ႔ ၾကည့္ရတာလဲ”
ရဟန္းက မ်က္လႊာခ်ၿပီး ထိုသို႔ ေၿပာေသာအခါ သူတို႔ အားလံုး ၿငိမ္သက္သြားၾကသည္ ။

(၇)

“မကယ္ႏိုင္တာကို ခြင့္လႊတ္ပါ ၊ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ကို နားလည္ပါ ။ ဗုဒၶဟာ ကယ္တင္ရွင္မဟုတ္ဘူး ၊ ဗုဒၶဟာ လမ္းညႊန္သင္ၾကားသူ ဆရာသာၿဖစ္တယ္ ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကယ္မွ ရမယ္”
သူတို႔ကို ဥေပကၡာၿပဳၿပီး ရဟန္းလည္း ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ႔ေလသည္ ။

(၈)

တရုတ္ဒသနပညာရွင္ ၀ိန္းရန္မင္း၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရဟန္းက ေရရြတ္လိုက္သည္ ။
“ကၬစၦာသရ သိုေလွာင္အိမ္ၾကီးကို လႊင့္မပစ္လိုက္ပါနဲ႔ ၿပီး … အ၀င္လမ္းမွာ လာရပ္ေနတဲ႔ ခြက္ကိုင္ သူဆင္းရဲေတြကိုလဲ အတုမယူပါနဲ႔”

(၉)

ေခတၱအားၿဖင့္ေတာ့ အၿခားေသာ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားလို႔ ေငးရပ္ၾကည့္မိသည္ ။ (အံ့ၾသစရာေတာ့ မဟုတ္ပါ)
သူၾကြယ္တစ္ဦးၿဖစ္၏ ။ သူပိုင္ဆိုင္ေသာ စပါးက်ီၾကီးေရွ႕တြင္ရပ္ကာ လာသမွ်သူထံမွ … ရသမွ် အကူအညီကို ေအာ္ဟစ္ေတာင္းခံေနသည္ ။ ပါးစပ္ကို ခြက္အၿဖစ္တပ္ဆင္ထားေသာ သူဆင္းရဲၾကီး တစ္ေယာက္ပမာ ရွိေနေလသည္ ။

(၁၀)

သူ႔တြင္ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးရွိသည္ ။ ႏွစ္ခုစလံုးႏွင့္ ၾကည့္သည္ ။ သို႔ေသာ္ … ဘာမွမျမင္သူ ၿဖစ္သည္ ။ ဥစၥာဓန၏ ညို႔ငင္မႈ ၊ ရုပ္၀တၳဳမ်ား၏ အိမ္ေမြ႔ခ်မႈကို ခံထားရသူၿဖစ္သည္ ။
“ရဟန္း ၊ က်ဳပ္ကို အိမ္မက္ေကာင္းေတြ ေပးပါ”
“ေကာင္းေသာစိတ္နဲ႔ အိပ္ရာ၀င္ပါ ဒကာ…. ၊ အိမ္မက္တင္မဟုတ္ဘဲ နံနက္ခင္းကပါ ေကာင္းေနပါလိမ့္မယ္”

(၁၁)

စကားလက္ဆံုက်ေနေသာ အဖိုးအိုႏွင့္ လူငယ္ကိုၾကည့္ကာ ၿမိဳ႕စား ၊ ရြာစားႏွင့္ လယ္သမားက ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾက၏ ။ “လူငယ္က …. အနာဂတ္အတြက္ၿပင္ဆင္ေနတယ္” ဟုၿမိဳ႕စားကေၿပာသည္ ။
“အဖိုးအိုက အတိတ္ကို ၿဖည့္စြက္ၾကိဳးစားေနတယ္” ဟု ရြာစားက ေၿပာသည္ ။

(၁၂)

“မိုက္လိုက္တာ …. အမွန္ေတာ့ လူဆိုတာ ပစၥဳပၸန္ပဲေနရမွာ”
ဟု လယ္သမားက ေၿပာသည္ ။ ရဟန္းက ေအးခ်မ္းစြာ ၿပံဳးမိေလသည္ ။ အၿမင္ ‘နယ္’ က်ယ္၀န္းမႈအရသာ ေၿပာရလွ်င္ လယ္သမားသည္ နယ္စားၾကီးပင္တည္း ။

(၁၃)

“မင္းဟာ…. ‘ေရ’ … ပဲ”
သစ္ပင္ေအာက္တြင္ တည္ၿငိမ္စြာ သမထ ထိုင္ေနေသာ လူငယ္က ရဟန္းစကားေၾကာင့္ ေမာ့ၾကည့္သည္ ။
“အရွင္…. ဘာေၿပာလိုက္တာလဲ”
ရဟန္းက ေခါင္းကို ၿဖည္းညွင္းသြာ ခါလိုက္၏ ။
“အခုေတာ့ ….. မင္း….. ‘လွိဳင္း’ ၿဖစ္သြားၿပီ ….”

(၁၄)

၀မ္းသာအားရ ေအာ္ဟစ္သံမ်ား ၊ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲ ငိုသည္း သံမ်ားႏွင့္အတူ ဓါးၿပိဳင္ပြဲၾကီး ၿပီးသြားၿပီ ။ ၿပိဳင္ဆိုင္ခဲံေသာ ေၿမစည္း၀ိုင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း ၊ စိုက္က်န္ရစ္ေသာ ဓါးတစ္လက္ကို လည္းေကာင္း ရဟန္းၾကည့္မိ၏ ။

(၁၅)

ဓါးမွာေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ေၿမစည္း၀ိုင္းမွာေသာ္ လည္းေကာင္း ဘာမွ မရွိ၊ ၀မ္းသာမႈလည္းမရွိ ၊ ၀မ္းနည္းမႈလည္း မရွိ ၊ ေအာင္ၿမင္မႈလည္းမရွိ ၊ ဆံုးရႈံးမႈလည္း မရွိ ၊ ဘာမွမရွိ ဘာမွမရွိ ၊ ဘာမွ မရွိ ။

(၁၆)

ေတာလမ္းက ရွည္လ်ားၾကီး ၾကမ္းတမ္းသည္ ။ ၿမင္းစီးလာသူ တစ္ဦးကေမး၏ ။
“ငါ့ရွင္က ရဟန္းလား”
“မဟုတ္ဘူး … ငါဟာ သူခိုးၿဖစ္တယ္”
“ဘယ္လို သူခိုးလဲ”
ဗုဒၶရဲ႕ က်င့္ၾကံမႈကို အတုခိုးေနတဲ႔ သူခိုးေပါ့….”

(၁၇)

ေတာင္တက္လမ္းသည္ ေကာင္းကင္ကို ႏြယ္ထားေသာ နဂါးေငြ႕တန္းပမာ …. ၿဖဴခိုးတို႔ၿဖင့္ ၀ိုး၀ါးမႈိင္းၿပာေနသည္ ။ စိုစြတ္ေသာ ညေနရီမႈံတို႔ကို သတိတရားၿဖင့္ ရဟန္းၾကည့္မ၏ ။ သိမ္ငယ္လွေသာ ေက်ာက္ေတာင္ကုန္ေလးကို တီးတိုးေမးလိုက္၏ ။
“ေတာင္ကုန္းေလးေရ … မင္းဆီမွာ ပန္းေတြလည္းမပြင့္ပါလား”

(၁၈)

ေတာင္ကုန္းေလးက ခပ္အုပ္အုပ္ ၿပန္ေၿဖ၏ ။
“အရွင္ဘုရားဟာ …. ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳးဆီမွာ လာပြင့္တဲ႔ ပန္းေပါ့”
ဟုတ္သည္ ။ သူသည္ ေက်ာက္ေတာင္ကုန္းမွာ ပြင့္ေသာ ပန္းၿဖစ္သည္ ။ သူႏွင့္ သဘာ၀တရားတို႔ တစ္သားတည္း ၿဖစ္ၾကၿပီး သဘာ၀တရားႏွင့္ တစ္သားတည္းၿဖစ္ၿခင္းသည္ ဓမၼႏွင့္ အတူေနရၿခင္းလည္း ၿဖစ္သည္ ။ ရဟန္းက မ်က္လႊာခ်ၿပီး ၿငင္သာစြာ ရြတ္ဆိုလိုက္သည္ ။
“ေရာက္လုပါၿပီ …..”

(တာယာမင္းေ၀ …. မ်ဥ္းေၿဖာင့္၏ ဧရီယာ စာအုပ္မွ ၿပန္လည္ေဖၚၿပပါသည္)

No comments: