{အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ျပည့္နွက္ေနတဲ့ အႏုပညာျမစ္တစ္စင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားအတြက္ အဓိက ေရေသာက္ျဖစ္ တစ္ဆင္းပါပဲ}

Sunday 6 February 2011

ယုန္ႏွစ္မွာ ယုန္သားစားျခင္း

Views

တ႐ုတ္ျပကၡဒိန္အရ ဒီႏွစ္က ယုန္ႏွစ္ျဖစ္တယ္။
ထူးထူးျခားျခားတိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ တ႐ုတ္ႏွစ္ကူးေန႔မွာ ယုန္သားလက္ေဆာင္ရတယ္။ မႏၲေလးက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေနျပည္ေတာ္က အျပန္လမ္းမွာေတြ႕လို႔၀ယ္လာခဲ့ၿပီး ကားဂိတ္ကတစ္ဆင့္ပို႔လိုက္တာ။ မႏွစ္ကလည္း သူပို႔ေပးလို႔ ႏွစ္ငါးဆယ္ေလာက္အတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ယုန္သားစားလိုက္ရတယ္။ မႏွစ္ကေတာ့ ဘုတလင္ကရလို႔ပို႔ လိုက္တာတဲ့။


တိုင္း၍ရက္တဲ့ပကၠလာ

သူက မႏၲေလးသားစစ္စစ္ဆိုေတာ့ အညာစာေတြႀကိဳက္တတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ တယ္လီဖုန္းထဲကေနၿပီးေတာင္ အညာစာေတြအေၾကာင္း သူေျပာတာနားေထာင္ရင္းသေရ(သြားရည္)က်ရတယ္။ ညက္ညက္ကေလးနဲ႔ အေျပာလည္းေကာင္းတယ္။ သူယုန္သားပို႔တဲ့ေန႔မွာပဲ ႏွမေတြကလည္း ထံုးစံအတိုင္းအညာစာေတြ ဘူးႀကီးတစ္ဘူးနဲ႔ပို႔လိုက္ေတာ့ တိုင္း၍ရက္တဲ့ပကၠလာဆိုသလိုျဖစ္သြားတယ္။ ႏွမေတြပို႔တဲ့ထဲမွာက တမာရြက္နဲ႔ ထေနာင္းရြက္ပါသလို ေခြးေတာက္ရြက္လည္းပါတယ္။ တေဇာင္းခါးလည္းပါတယ္။ ပဲနဲ႔ဆီးသီးလည္းပါတယ္။ ပဲျမစ္နဲ႔ေခါပုတ္ေတာင္မက်န္ဘူး။ နည္းနည္းနဲ႔စံုေအာင္ ထည့္ေပးလိုက္တာလို႔ ေျပာေပမယ့္ တစ္မ်ဳိးတစ္မ်ဳိးကို နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ဆင့္ေတာင္ ျပန္ၿပီးခြဲေ၀ေပးရေသးတယ္။


ယုန္သားနဲ႔ေခြးေတာက္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ

တိုင္း၍ရက္တဲ့ ပကၠလာလို႔ေျပာလုိက္တာက ယုန္သားနဲ႔ေခြးေတာက္ရြက္ သိပ္ၿပီး လိုက္ဖက္လို႔ပါ။ ယုန္သားျပဳတ္တဲ့အရည္ထဲကို ေခြးေတာက္ရြက္ကေလးခပ္ၿပီး ေသာက္ရတဲ့အရသာက သိပ္ေကာင္းတာ။ ျပဳတ္ထားတဲ့ယုန္သားကိုေထာင္းၿပီး ၾကက္သြန္နီေလးပါးပါးလွီး၊ ဆီရႊဲရႊဲေလးနဲ႔စားရတာကလည္း ဘာနဲ႔မွ်မတူေအာင္ အရသာရွိလွတယ္။ ယုန္သားကၾကက္သားထက္ႏူးညံ့ၿပီး ပိုခ်ဳိတယ္။ ခ်က္စား၊ ေၾကာ္စား၊ ျပဳတ္ေထာင္းေၾကာ္စား အမ်ဳိးမ်ဳိးစားလို႔ရတယ္။ အဲဒီေန႔ကေတာ့ ယုန္သားေထာင္း ေခြးေတာက္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ၊ ပဲႏွပ္၊ မရမ္းသီးေထာင္း၊ ထေနာင္းရြက္သုပ္နဲ႔ အညာျပန္ေရာက္ေနသလိုကို ေအာက္ေမ့ရတယ္။

လေပၚကယုန္လို

ရန္ကုန္ေရာက္ကတည္းက ယုန္သားကိုခဏခဏသတိရေနရတယ္။ မႏွစ္ကမွ မိတ္ေဆြရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ စားရတာ။ ဒီႏွစ္ယုန္ႏွစ္မွာလည္း ယုန္သားစားရေတာ့ လေပၚကယုန္ကေလးလို အသက္ရွည္မယ့္ပံုပဲ။ ရွဲ႕ရွဲ႕၊ ရွဲ႕ရွဲ႕လို႔ပဲေျပာလိုက္ရတယ္။ ထမင္းစားရင္းကေန ငယ္ဘ၀ကို ျပန္ၿပီးေတြးမိတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက တ႐ုတ္တန္းေစ်းမွာ ယုန္သားရေလ့ရွိတယ္။ ယုန္သားကိုေထာင္းဖို႔ အသားကိုႏႊင္ေတာ့ ထြက္လာတဲ့အ႐ိုးေတြကိုဟင္းခ်ဳိအိုးထဲ အေမကပစ္ထည့္တတ္တယ္။ ဟင္းခ်ဳိကပိုခ်ဳိတာေပါ့။ မရမ္းသီးမေပၚတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ မန္က်ည္းသီးေထာင္းနဲ႔လည္းလုိက္ဖက္ပါတယ္။ မန္က်ည္းသီးေထာင္းေပၚမွာ ပင္စိမ္းရြက္ကေလးေတြအုပ္လုိက္ရင္ အနံ႔ကေလးေမႊးေနတာေပါ့။


အေဆာင္ေတြထဲေျပး၀င္လာၾက

ရန္ကုန္မွာေတာ့ ယုန္သားစားေလ့မရွိၾကဘူး။ ေရာင္းတာလည္း မေတြ႕ဖူးဘူး။ ေမြးဖို႔ေရာင္းတဲ့ယုန္ေတြပဲရွိတယ္။ ေပါေပါမရလို႔မစားတတ္ၾကတာထင္ပါရဲ႕။ မႏၲေလးမွာေတာ့ ငယ္စဥ္က ေတာ္ေတာ္ေပါတယ္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ရဲ႕ ေယာက်္ားေလး အေဆာင္ႏွစ္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ေအာင္မဂၤလာေဆာင္နဲ႔ ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ ေဆာက္ၿပီးစကဆို အေဆာင္ထဲကို ယုန္ကေလးေတြေျပးေျပးလာတတ္တယ္။ အေဆာင္ေတြရဲ႕ အေရွ႕ဖက္မွာက လယ္ကြင္းေတြနဲ႔ ထန္းေတာေတြရွိတာကိုး။ ယုန္လိုက္႐ံုေလာက္ေတာ့ အေ၀းႀကီးသြားစရာမလိုဘူး။ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္မွာတင္ရတယ္။


ဆင္အုပ္နဲ႔ တုိး

ေသနတ္ပစ္၀ါသနာမပါေပမယ့္ ေတာလည္တာ၀ါသနာပါလို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြေတာပစ္ထြက္ရင္လိုက္ေလ့ရွိတယ္။ ပုလိပ္ေလာက္ထြက္လိုက္႐ံုနဲ႔ ေတာ၀က္ေကာင္းေကာင္း ပစ္ရတယ္။ မေတြ႕တဲ့အခါမရွိသေလာက္ပဲ။ ထံုးဘိုတို႔၊ ေရႊစာရံတို႔ဘက္ထြက္ရင္ ေတာ၀က္သာမက ဒရယ္တို႔၊ ဂ်ီ(ေခ်)တို႔ပါရတယ္။ တစ္ခါကဆို နားေဋာင္းက်ေခ်ာင္းဖ်ားမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဂ်ီလိုက္ေခ်ာင္းေနတုန္း တစ္ေယာက္တည္း သရက္သီးလိုက္ေကာက္ေနမိတယ္။ သရက္ေတာႀကီးက ေနေျပာက္ေတာင္မထိုးဘူး။ ေၾကြက်တဲ့သရက္ကင္းေလးေတြကို လိုက္ေကာက္ေနတုန္း ေတာဆင္ေလးငါးေကာင္အုပ္နဲ႔ တိုးလို႔ေျပးရတာကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနေသးတယ္။ ႏွစ္ဆယ့္တစ္မိုင္၀န္းက်င္မွာ တစ္ခါတေလက်ားေတာင္ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္)အတက္ ေတာင္ေၾကာေတြမွာ ေရထြက္ကေလးေတြ၊ စမ္းေခ်ာင္းကေလးေတြကသိပ္ေပါတာ။


မုဆိုးလည္း သူ႔စ႐ိုက္နဲ့သူ

ေရထြက္ကေလးေတြေနရာမွာ သားေကာင္မ်ဳိးစံု ေရေသာက္လာေလ့ရွိတယ္။ ေတာပစ္သူေတြက ေရထြက္ေနရာကေစာင့္ၿပီးပစ္႐ံုပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေတာ၀က္ကိုပဲရွာၾကတာမ်ားတယ္။ ၀က္မရမွ ဒရယ္တို႔၊ ဂ်ီ (ေခ်)တို႔ပစ္ၾကတယ္။ မုဆိုးကလည္း သူ႕စ႐ိုက္နဲ႔သူ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး မည္းမည္းျမင္တုိင္း ေလွ်ာက္ပစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ေတာလည္လိုက္ေနေပမယ့္ ေလေသနတ္ေတာင္ ပစ္ဖူးတာမဟုတ္ဘူး။ ငယ္စဥ္ကလည္း ေလးခြေတာင္မကိုင္ဖူးဘူး။ ေတာလည္ရတာကိုေပ်ာ္တာ။ ေတာထဲေရာက္ရင္ဆီးသီးခူးမယ္။ သရက္သီးေကာက္မယ္။ မရမ္းသီးေကာက္မယ္။ ဒါပဲ။


မိဘမဲ့၀က္၀ံေလးႏွစ္ေကာင္

တစ္ခါက ထံုးဘိုတို႔၊ ေက်ာက္ေခ်ာတို႔ဘက္ေတာလည္ရင္း မိဘမဲ့၀က္၀ံေလးႏွစ္ေကာင္ ေတြ႕ခဲ့ရတာကို မွတ္မိေသးတယ္။ ၀က္၀ံေလးေတြက တစ္လသားအရြယ္ေလာက္ပဲ ရ ွိဦးမယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ၀က္၀ံမႀကီးက တစ္ေယာက္ေယာက္ လက္ခ်က္မိသြားပံုရပါတယ္။ ၀က္၀ံေလးႏွစ္ေကာင္ကိုယူလာၿပီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အိမ္မွာ ႏို႔ဘူးတုိက္ေမြးထားၾကတယ္။ သိပ္လိမၼာၿပီး သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ဒီေကာင္ေတြက ဧရာမအေကာင္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အႏၲရာယ္ျဖစ္မွာ စိုးရိမ္ရတယ္လို႔ ေျပာလြန္းမကေျပာၾကတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္ ေက်ာက္ဆည္ဘက္က ၿမိဳ႕ႀကီးေဒါင္းမီးအထိ ယူသြားၿပီး မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔လႊတ္ပစ္ခဲ့ၾကရတယ္။


သမုိင္းေဆာင္းပါးလို

ယုန္သားေထာင္းနဲ႔ ေခြးေတာက္ရြက္ ဟင္းခ်ဳိစားရင္းေသာက္ရင္း ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေလးေတြကို ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့လြမ္းဆြတ္ ေနမိတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြဖတ္မိရင္ေတာ့ သမုိင္းေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရသလို ေအာက္ေမ့ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ အေျခအေနေတြက ဆက္စပ္ၾကည့္လို႔ မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကို ေျပာင္းလဲသြားၾကၿပီ မဟုတ္လား။ လူ႕သမိုင္းမွာေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္တယ္။ တားဆီးလို႔မရတဲ့ အရာလည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျပာင္းလဲမႈတိုင္းဟာ ေကာင္းတယ္လို႔ေတာ့ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။ ေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈ ရွိသလို မေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈလည္း ရွိတယ္။



ဆင္နဲ႔လူဘယ္သူကက်ဴးေက်ာ္တာလဲ


မၾကာမီကပဲ ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ အႏၲရာယ္ျပဳလို႔ အင္းတေကာ္နားမွာ လူႏွစ္ေယာက္ေသဆံုးသြားတဲ့သတင္းဖတ္ရတယ္။ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚဘက္မွာလည္း ရြာနားပတ္၀န္းက်င္ကို ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တဲ့ သတင္းေတြ ဖတ္ရတယ္။ ကေလာအတက္ ယင္းမာပင္နားမွာလည္း ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ၀င္ေရာက္လာတဲ့သတင္းေတြ ဖတ္ရတယ္။ ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တယ္လို႔ သတင္းေတြကဆိုတယ္။ လူေတြရဲ႕ရပ္ရြာထဲကိုဆင္ေတြကလာၿပီး ေႏွာင့္ယွက္တာလား၊ ဆင္ေတြေနတဲ့ ေတာႀကီးေတြထဲကို လူေတြက ၀င္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္ၾကတာလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကဖို႔ေကာင္းတယ္။ ေတာအုပ္ႀကီးေတြ အျဖစ္ကေန လူေနရပ္ရြာေတြ အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားျခင္းရဲ႕ ရလဒ္မဟုတ္ဘူးလား။


လူေတြကိုယ္တိုင္လုပ္တာ

ဒီေန႔ကမၻာ့ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ အပူလြန္ကဲလိုက္၊ အေအးလြန္ကဲလိုက္၊ ေရႀကီးလိုက္၊ မုန္တိုင္းတိုက္လိုက္၊ ငလ်င္လႈပ္လိုက္၊ မီးေတာင္ေပါက္ကြဲလိုက္နဲ႔ သဘာ၀အႏၲရာယ္ဆိုးႀကီးေတြ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မၾကားရတဲ့ေန႔ တစ္ေန႔မွမရွိပါဘူး။ ဒီအႏၲရာယ္ဆိုးႀကီးေတြ အမ်ားစုဟာ လူသားေတြကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒါကိုလူတုိင္းလိုလို သိေနၾကတယ္။ မသိလို႔လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာထဲကဆင္ေတြက လူေနရပ္ရြာထဲ၀င္ေရာက္ က်ဴးေက်ာ္တာလား။ လူေတြကပဲ ဆင္ေတြေနတဲ့ ေတာအုပ္ႀကီးေတြကိုဖ်က္ဆီးၿပီး က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္ ၾကတာလားဆိုတာ ရွင္းေနတာပဲ။ လူတိုင္းသိတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြကဆင္ျခင္ၾကသလား။ ျပဳျပင္ၾကသလား။ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသလား။ အဲဒါေၾကာင့္ေရွးျဖစ္ေဟာင္းေတြ ျပန္ၿပီးေျပာေနရတာပါ။


လူထုစိန္ဝင္း

No comments: