{အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ျပည့္နွက္ေနတဲ့ အႏုပညာျမစ္တစ္စင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားအတြက္ အဓိက ေရေသာက္ျဖစ္ တစ္ဆင္းပါပဲ}

Saturday 21 May 2011

*လူ“အ”တစ္ေယာက္အေႀကာင္း*

Views

ရန္ကုန္ ကိုေရာက္လာကတဲက ျမိဳထဲကိုေကာင္းေကာင္းမေရာက္ျဖစ္ေသးဘူး
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေန ့ေတာ့အလုပ္ေလးလဲ အားေနတာပဲ ျမိဳ့ထဲေလွ်ာက္သြားအံုးမွ…
အဲလိုစိတ္ကူးေလး ေပၚလာတာနဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ျမိဳ့ထဲသို ့တစ္ေယာက္တည္း ထြက္လာမီတယ္…။။
ဆူးေလ မွက္တိုင္ ေရာက္ေတာ့ ကားေပၚက ဆင္ပီး ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ဟိုဟိုဒီဒီေလွ်ွာက္လာရင္း
တေနရာအေရာက္မွာေတာ့ ျမိဳ့သား ႏွစ္ေယာက္ ကေလးတစ္ေယာက္ ေရာင္းေနတဲ့ ဂဏန္းေႀကာ္ ၀ယ္စားေနတာကို ေတြ့လိုက္တယ္ဂဏန္းေႀကာ္၀ယ္စားတာေျပာစရာစကားမဟုတ္ေပ့မယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေတြ ့ေနရတဲ့ ျမိဳ့သားႏွစ္ေယာက္ ဂဏန္ေႀကာ္စားေနပံုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ ထူးဆန္းေနတယ္
ေတာမွာဆိုရင္ေတာ့ ဂဏန္းကိုရင္ပုန္ခြာအထဲမွာရွီတဲ့အညစ္အေက်းေတြကို ေသခ်ာစင္ေအာင္ေဆး ပီး ပံုက်ပန္းက်
ခ်က္ျပဳပ္ခံရတဲ့ ဂဏန္း ျမိဳ့ေပၚေရာက္မွ အခြန္မခြါ ရင္ပုန္မခြာပဲဆံမႈန့္လူးပီး အေကာင္လိုက္ကို၀ါးစားခံေနရတဲ့ပါ့လား …စိတ္ထဲမွာေတာ့မွက္ခ်က္တစ္ခု ထားလိုက္တယ္….“ ေတာ္ေတာ္(အ)တဲ့ ျမိဳ့သားေတြပဲ
ဂဏနး္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမစားတက္ပါ့လား…”
အဲဒီလိုေတြးပီး ကၽြန္ေတာ္ ((((ခပ္တည္တည္ပဲ))) ထြက္လာခဲ့တယ္……။။။
ေရွ့နားအေရာက္ လမ္းေဘးမွာ ခ်ေရာင္းေနတဲ့ မ်က္မွန္ဆိုင္ တစ္ဆုိုင္ကိုေတြရပီး ကၽြန္ေတာ္လည္းမ်က္မွန္ တစ္လက္ေလာက္၀ယ္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာတာနဲ ့….“အကိုေရ ဒီမ်က္မွန္ေလး ဘယ္ေလာက္လဲဗ်”
“၁၅၀ ပါညီေလး ” “အာာာ..မ်ားလိုက္တာဗ်ာ ၇၅က်ပ္ ထားလိုက္ပါ့လား”
“မရပါဘူး ညီေလးရာ အဲတာေရာင္းေစ်းပါပဲ ညီေလးလိုခ်င္ရင္ေတာ့ ၁၀၀ နဲယူလိုက္ပါ အကိုလည္းေစ်းဦးေပါက္မို့လိုကြာ”
…ဆိုင္ရွင္ကေတာ့ တစ္ခါပဲ ေစ်းဆစ္ရေသးတယ္ ေစ်းဦးေပါက္ ဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ့ ေလွ်ာ့ေပးေနလိုက္တာ သံုးပံုတစ္ပံု ေတာင္ပဲ
..အဲတာေႀကာင့္ ရြာကအေမ ကမွာလိုက္တာ ျမိဳ့ေပၚမွာေစ်း၀ယ္ရင္ ဘာ၀ယ္၀ယ္ ေစ်းဆစ္ ၀ယ္လို့ …..ခုေတာ့ လက္ေတ့ြပဲ ေလ ကၽြန္ေတာ္လည္း အားမနာတက္တဲ့ေကာင္ဆိုေတာ့ သူရဲေစ်းဦးေပါက္ကို အခြင့္ေရးယူပီး ..“ဒိလိုလုပ္ အကိုရာ အကိုလည္း ေစ်းဦးေပါက္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေငြမေလာက္တာနဲ ့ ဒီမ်က္မွန္ေလးကို ၅၀ နဲသာ ေရာင္းလိုက္ပါ့လား” ကၽြန္ေတာ္အဲလုိေျပာေတာ့ ဆိုင္ရွင္ကနည္းနည္း တင္းသြားပံုရတယ္….“ေဟ့ ေကာင္ အလားကား သာယူသြားကြာ ” ..“တစ္ကယ္လားဗ် အလားကားဆိုရင္ ႏွစ္ခုမရ ဘူးလား”..ကၽြန္ေတာ္ အဲလိုေျပာပီးမွာေတာ့ ဆိုင္ရွင္ က“ ဒီမယ္ ေဟ့ေကာင္ ႏွစ္ခုေတာ့ မရဘူး လက္သီးပဲ ရမယ္ယူမလား ”..ေႀသာ္ ျမိဳ့သားေတြနွယ့္ ေတာ္ေတာ္ စကားေျပာရတာ ခက္ပါ့လား ခုတစ္မ်ိဳးေတာ္ႀကာတစ္မ်ိဳးနဲ ့.. “ခင္ဗ်ား လက္သီး က်ဳပ္က ဘာလုပ္ဖို့လည္း ျပဳပ္စားမရ သုပ္စားမရနဲ့ မေပးလည္းေနေပါ့ဗ်ာ” ဟု ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပန္ေျပာကာ (((ခပ္ကုပ္ကုပ္္))) ပဲထြက္လာလိုက္တယ္…အေနာက္မွာေတာ့ မ်က္မွန္ ဆိုင္ရွင္ကကၽြန္ေတာ္ ကိုဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္ပီး က်န္ခဲ့ေလရဲ ့.။။။.
ေရွ့နားအေရာက္မွာေတာ့
စိတ္မေကာင္းစရာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ေတြလိုက္ရတယ္ အသက္ 70 ေက်ာ္
ေလာက္ရွီမယ္ထင္တဲ့ ကုလားအဘြားအိုႀကီးတစ္ေယာက္ ဖိနပ္ေတြ ေရာင္းေနတာပါ
“အင္းသူမွာလည္း သားသမီးမရွီရွာလို သက္ႀကီးရြယ္ႀကီးနဲ ့လုပ္စားေနရပါလား ”
စိတ္ထဲမွာ ေတြးရင္း သူေရာင္းေနတဲ့ ဖိနပ္ ေတြႀကည့္လိုက္ေတာ့..အလိုေလးးး
ဖိနပ္ေတြက အေကာင္းစားေတြပါ့လား အေကာင္းစားဆိုေပမယ့္ ႀကည့္ရတာေတာ့
အေဟာင္းေတြ ျဖစ္ပံုရတယ္ ေစ်းကလည္း ခ်ိဳလိုက္တာ 50..60..70..အမ်ားဆံုး
100 ေက်ာ္ပဲရွီတယ္ သေရစိမ္း ဂြင္းထိုး ဖိနပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဒီဇိုင္း အစံုပါပဲလား
ကၽြန္ေတာ္ ၀ယ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားတယ္ အဲတာနဲ့ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းပါးပါး ေစ်းဆစ္ႀကည့္အံုးမွ ဆိုတဲ့အေတြးနဲ့
ေရွ့နားကို တိုးလိုက္ေတာ့ ကုလားတစ္ေယာက္
အနားေရာက္လာပီး 52 က်ပ္တန္ ဖိနပ္ တစ္ရံ၀ယ္ပီး ေငြ 100 ေပးလိုက္တာေတြလိုက္
တယ္ “ေႀသာ္သူတို ့လူမ်ိဳးခ်င္းမို့လို့ ရိုင္းပင္းလိုက္ႀကတာေနာ္ ေစ်းေတာင္မဆစ္ဘူး
52 က်ပ္တန္ကို100 ေတာင္ေပးပီ၀ယ္သြားတယ္”စိတ္ထဲမွာေတာ့ခ်ီးက်ဴးလိုက္မီတယ္
ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀ယ္မလို့ ထိုင္ပီး ဖိနပ္ေတြကိုေသခ်ာလိုက္ႀကည့္မီေနတံုး အဘြားအို ကကၽြန္ေတာ္ကို ျပဴးျပဴးေႀကာင္ေႀကာင္နဲ့ နားမလည္သလိုႀကည့္ေနတယ္ ကၽြန္ေတာ္လည္းျပံုးျပလိုက္မီတာေပါ့ အဲဒိအခ်ိန္မွာ အေနာက္က လူတစ္ေယာက္အသံ
ႀကားလိုက္ရတယ္“ အကိုနည္းနည္းေလာက္ဗ်ာ” ကၽြန္ေတာ္လွည့္ႀကည့္မီေတာ့ ကုလား
ႏွစ္ေယာက္ဗ် သူတိုႏွစ္ေယာက္က ေငြ200က်ပ္ကို အဘြားအိုထုပ္ေပးပီး 59. 60.က်ပ္တန္ဖိနပ္ ႏွစ္ရံ ကိုေကာက္ယူပီး စီးသြားတယ္ ထူးဆန္းတာက သူတို့ဆီမွာဖိနပ္ စီးမလာဘူး ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ထဲမွာ မသိုးမသန့္ ျဖစ္လာတာနဲ့ ေဘးဘီ၀ဲရာ
လွည့္ပတ္လွည့္ႀကည့္ မိလိုက္ေတာ့မွ.........
…ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာခိုင္းထားတဲ့ အေနာက္မွာ
ကုလား ဗလိ ႀကီးဗ် အဲေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ေပါက္သြားတယ္ ကုလားေတြ ဗလိ တက္ရင္
ဖိနပ္ ခ်ြတ္ပီးအပ္ထားတာ အဘြားအိုက နံပါတ္ျပားေလးေတြနဲ့ မွက္ထား ထားတာကို
ကၽြန္ေတာ္က ဖိနပ္ ေရာင္းစားေနတယ္ထင္မီတာ..ဟီးးးးရွက္လိုက္တာဗ်ာကၽြန္ေတာ္
အဲေနရာက (((ခပ္သုတ္သုတ္))) ပဲေျပးထြက္လာလိုက္တယ္…။။။။


( ေႀသာ္ ငါလည္း ေတာ္ေတာ္ “အ” တဲ့ေတာသားပါ့လားေနာ္)

“ဒုတိယ”
22/05/2011

2 comments:

jasmine(ေတာင္ၾကီး) said...

ေတာ္ေသးတာေပါ႔ ၅၀ ေပးၿပီးဖိနပ္သြားမ၀ယ္တာပဲ
ေက်းဇူးတင္ရမလုိၿဖစ္ေနၿပီ။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

ဖတ္ရင္းၿပံဳးမိတယ္...:):)