{အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ျပည့္နွက္ေနတဲ့ အႏုပညာျမစ္တစ္စင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားအတြက္ အဓိက ေရေသာက္ျဖစ္ တစ္ဆင္းပါပဲ}

Saturday 23 April 2011

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား

Views

ျမိဳ့ျပနဲ ့မနီးမေ၀း ေက်းရြာေလးတစ္ရြာ မွာေပါ့ ထိုရြာေလးတြင္ အတန္းေက်ာင္းမရွီပါ
ရြာရွီကေလးသူငယ္မ်ားသည္ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ မူလတန္း အတန္းေက်ာင္းစာကိုသင္ႀကားႀကရသည္ .. ထိုကေလးငယ္မ်ား ထဲတြင္ အင္မတန္ ဆီုးေပေတ ပီး အစားနဲ့အေဆာ့ ျပိဳင္ဘက္မရွီ ေပေပေတေတ နဲ ့ တစ္ရြာလံုးက ေအာ္ေႀကာလန္ ဆရာေတာ္ လက္ဆြဲေတာ္
ႀကိမ္လံုးႀကီးရဲ ့တစ္ဦးတည္းေသာ အခ်စ္ေတာ္ ေလး(ဒုဒု) ဆိုတဲ ့ငတိ ေလးတစ္ေယာက္ရွီခဲ့တယ္
သူကေတာ့ အျခားသူမဟုတ္ပါ ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ။။
ဆရာေတာ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရိုက္ရိုက္ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ “ဒုဒု” တို ့အတြက္ကေတာ့ ပန္းနဲ ့ေပါက္ေနသလိုပဲ ဘယ္ေတာ့မွ အျပံုးမပ်က္ ေက်ာင္းမွာ စာ ဆိုရင္ ဘိတ္ခ်ီးတူး ေက်ာင္းအတြက္ ေ၀ရာ၀စ္စ လုပ္စရာရွီေနပီဆိုရင္ “ဒုဒု” တို ့ေျပာက္ေနပီ အစားအေသာက္ ဆိုရင္ေတာ့ ေရွ့ဆံုးက ပဲ ..ကၽြန္ေတာ္က အဲသည့္ေလာက္ ေတာ္တဲ့ ကေလးပါ ..ထို ့ေႀကာင္ ဆရာေတာ္ရဲ ့ လက္ဆြဲေတာ္ႀကိမ္လံုးႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္အား ဘယ္ေတာ့မွ မ်က္ေခ်ျပက္မခံ..။။
အတန္းေက်ာင္း ေနြရာသီ သံုးလ နားခ်ိန္ေက်ာင္းမွာ အတန္းဆရာ/ဆရာမေတြ မရွီႀကတဲ့ အခါ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ႀကီးရဲ ့ဘုန္းႀကီးစာကိုတစ္ခါထပ္သင္ႀကရပါသည္အဲဒိလို အခါမ်ီဳးမွာ “ဒုဒု”တို့အတြက္ လြတ္လက္တဲံ ့ရာသိေပါ့ ဆရာေတြဆရာမ ေတြမရွီေတာ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးတဲဆိုေတာ့ လြတ္လြတ္လက္လက္ စာသင္ခြင့္ ကျမင္းေႀကာထခြင့္ လို့ေနလို ့ပါ..။။
တေန ့ေက်ာင္သား/သူ မ်ားကို စာက်က္ထားဖို ့မွာပီဆရာေတာ္နာေရးတစ္ခုႀကြသြားေနခ်ိန္ အျခားေသာေက်ာင္းသား/သူမ်ားကေတာ့ ဆရာေတာ္မွာခဲ့တဲ ့အတိုင္း စာေတြက်က္လို ့ေပါ့..ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့စာက်က္ ရမွာပ်င္းလို ့ ဆရာေတာ္ မရွီတံုးေလး အိပ္ဖို. ေက်ာင္းမႀကီးေပၚက သလြန္ ေပၚတက္ သဏၤန္းေခါင္းျမီးခ်ံုပီး အိပ္လိုက္ပါေတာ့သည္ (သလြန္ ဆိုတာ ေထႀကီး၀ါႀကီးဆရာေတာ္ေတြအတြက္ ျမင့္ျမက္တဲ့ ေနရာတစ္ခုပါ) ေတာ္ေတာ္ေလးႀကာသြားမည္ ထင္သည္
ကၽြန္ေတာ္အိပ္ရာက နိုးလို့ေခါင္းေထာင္ႀကည္မီေတာ့ ဆရာေတာ္ျပန္ေရာက္နွင္ေနပီး ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ ့သလြန္ ေခ်ရင္းမွာ ပုရစ္ေခြ ေလးထိုင္လို ့ငိုက္ေနတာေတြလိုက္ရတယ္..ဆရာေတာ္ အေတြးထဲမွာ သူထက္၀ါရင့္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးပါး ေရာက္ေနလို ့သာ ဒီလို သလြန္ေပၚမွာ ႀကိမ္း ေနတာပဲ ျဖစ္မယ္ လို ယူစေနပံုရတယ္ နိူးလဲမနိူးရဲဘူးထင္ပါရဲ ့.
ကၽြန္ေတာ္မွာေတာ့ သဏၤန္းေခါင္းျမီးျခံဳ ျပီး ေဇာေခၽြးေတြ ျပန္ေနရပီ ခုဏ တံုးက ေရႊေရာင္ေတြတစ္၀င္း၀င္းနဲ ့ ပိုးသားကတိဗာ ခင္းထားတဲ ့ေဟာ့ဒီ့ သလြန္ေညာင္ေစာင္းေပၚမွာ အိပ္ခဲ့ တဲ့စည္းစိမ္ေလး ေျပာက္ခ်င္းမလွ ေျပာက္ေနရပီ ေခ်ေတြလက္ေတြ တုန္ေနပီးဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ႀကိမ္လံုးႀကီးပဲ ျမင္ေရာင္ေနမီတယ္ ခဏႀကာေတာ့ကၽြန္ေတာ္ သဏၤန္းေလး မပီး ဆရာေတာ္ကို ငံု ့အႀကည့္ ဆရာေတာ္ကလည္း ငိုက္ေနရာမွေန ကၽြန္ေတာ္ကို ေမွာ့အႀကည့္
အႀကည့္ခ်င္းဆံုရင္ေတြခုန္ပီးဆရာေတာ္ရဲ နုတ္ဖ်ားက သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံေလးနဲ
့“ (ေခြးသူခိုး) ေသမယ့္သာျပင္ေတာ့ ”…..ထို့ေနက ကၽြန္ေတာ္ ရဲ ့တင္ပါးေလး အညိဳေရာင္ေတြ အနီ ေရာင္
ေတြလႊမ္းသြား ပါေတာ့သည္..။။
ဒါတင္ပဲလား မဟုတ္ေသး ေနာက္ေန ့ ဆရာေတာ္ အလူ တစ္ခုကိုႀကြ မလို ့ေက်ာင္းသား/သူ မ်ားကို ေက်ာင္းသန့္ရွင္းေရးလုပ္ဖို ့မွာ ခဲ့ေလတာေပါ့ အလုပ္ဆိုလက္ေႀကာတင္းေအာင္မလုပ္ခ်င္္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ က်ံက်ံဖန္ဖန္ ကစားနည္း တစ္နည္း ဖန္တီး ေနမီတယ္ …။။ေက်ာင္းသားေတြကို လိုက္စုပီး .
ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တယ္ “ငါတိုေတြ သန့္ရွင္းေရး ေနာက္မွလုပ္ႀကရေအာင္ကြာ ဆရာေတာ္မရွီတံုးေလ အသုဘ ခ်တိုင္းကစားႀကရေအာင္”အဲေတာ့ က်န္တဲ့ကေလးေတြက “ေအး အဲသည့္လိုကစားရင္ ဘယ္သူက မသာေကာင္ လုပ္မွာလည္းငါတို ေတာ့ မလုပ္ရဲဘူးေနာ္ ” နဂိုကတည္းက အႀကံနဲ့ေကာင္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မဆိုင္းမတြပဲ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္ ..“ငါ မသာေကာင္ လုပ္မယ္ေလ မင္းတို ့ေတြ ငါကို ထမ္းေပါ့ဟ”
“ေအးဒါဆိုလုပ္ကြာ” က်န္ေသာေက်ာင္းသားမ်ားလည္း သေဘာတူႀကပီး ကၽြန္ေတာ္ရဲ ့ကစားနည္း အသစ္ကိုလက္ခံလိုက္ႀကတယ္ . မသာေကာင္ လုပ္မယ္ကၽြန္ေတာ္ကို တစ္ကယ္ မသာေကာင္ လို ့ ေခ်မလက္မ ေတြႀကိဳးေတြနဲ ့တုပ္ ပီးေတာ့ ဖ်ာလိပ္နဲ ့ပတ္ ၀ါးလံုး ႏွစ္လံုးနဲ ့လွ်ိဳထမ္းႀကတယ္..ေရွ ့က ေက်းစည္ ထုတဲ ့ေကာင္ကလဲ တစ္ေနာင္ေနာင္ နဲ ့ထုေပါ့ ေကာင္မေလးေတြကလဲ ေနာက္ကေန “အမေလး အေဖႀကီးရဲ ့ အဘ ရဲ ့နဲ ့ ငိုႀက ယိုႀက..ဟဟ..ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဖ်ာလိပ္ႀကီးထဲ ဇိမ္ နဲ့ စီးနင္းလိုက္ပါလို ့ေပါ့ အဲဒီလိုနဲ ့ေက်ာင္း၀င္း ထဲကိုႏွစ္ပတ္သံုးပတ္ ပတ္ျပီးခ်ိန္ မွာေတာ့ကၽြန္ေတာ္စီးနင္း လိုက္ပါေနတဲ့ ဖ်ာလိပ္ႀကီး ျဖဳန္းဆို ျပဳတ္က် လာတယ္ ေက်ာေတြရင္ေတြ ကိုေအာင့္သြားတာပဲ ကၽြန္ေတာ္ကိုထမ္းထားတဲ ့ ေက်ာင္းသားေတြေရာ
ေက်ာင္းသူ ေတြေရာ “ေျပးႀကေဟ့ေျပးႀက ဟ” ဆို ညာသံေပးပီး ထြက္ေျပးကုန္ႀကတယ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို ့ဘာလို ့ေျပး မွန္းလဲမသိဘူး သူတို ့လို ေျပးရေအာင္လဲ ေခ်လက္ ေတြ ႀကိဳးနဲ ့တုပ္ပီး ဖ်ာလိပ့္ထဲ ေရာက္ေနတဲ ့ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လို ေျပးရမလဲ ေနာ္..။။ ဘာေႀကာင့္မ်ားထြက္ေျပးႀကပါလိမ့္ ဆိုတဲ ့အေတြနဲ ့ ဖ်ာလိပ္ရဲ ့အျပင္ဘက္ကိုေလလာႀကည္ေတာ့ မွ..(ဘုရား ဘုရား ကယ္ေတာ္မူႀကပါ) ေတြလိုက္ရတာက ဆရာေတာ္ရဲ ့ ေခ်အစံုျဖစ္ေနပါေပါ့လား..ဆရာေတာ္က ဖ်ာလိပ္ ကိုေျဖေပးပီး ……“ဒါဘာလုပ္တာလဲကြ” ဆရာေတာ္ရဲ ့ေဒၚသအသံနဲ ့အေမးကိုကၽြန္ေတာ္ ေႀကာက္ေႀကာက္နဲပဲ ျဖန္ေျဖရတယ္
“တပည့္ေတာ္ တို ့ အသုဘ ခ်တိုင္းကစားႀကတာပါဘုရား ” “…ေအး မင္းေတာ္ေတာ္ အသုဘ ျဖစ္ခ်င္ေနတာေပါ့ဟုတ္လား ျဖစ္ေစရမယ္စိတ္သာခ်” .. ထို့ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ ့အခ်စ္ေတာ္ ႀကိမ္းလံုးႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ ့ အသုဘ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေလးကို ျဖည့္စည္းေပးလိုက္ပါေတာ့သည္…။။။

အဲဒီလို ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေဆာ့တဲ့ေကာင္ ……...တေနေသာအခါ၀ယ္…….ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းေပၚက ေလွကားအဆင္းမွာကၽြန္ေတာ္ေနာက္ကလိုက္ပါလာခဲ့တယ္(မွက္ခ်က္) ကၽြန္ေတာ္ဆရာေတာ္ကိုေလးစားခ်စ္ခင္ႀကည္ညိုရပါသည္ သိုေသာ္လဲ ကေလးဆိုေတာ့ မလုပ္ေကာင္းတာေတြ မလုပ္သင့္တာေတြကို မစဥ္းစားမေတြးေတာတက္ပါ)….ဆရာေတာ္က ေလွကါး တစ္ထစ္ အဆင္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနာက္က ေလွကါး တစ္ထစ္ဆင္းပီး ၀ိုက္လက္သီး တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္တယ္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုးလိုက္တဲ ့လက္သီးက ဆရာေတာ္ ေလွကါးတစ္ထစ္ဆင္းလိုက္ေတာ့ လြတ္သြားတာေပါ့ …အဲလို နဲ ဆရာေတာ္ တစ္လွမ္းဆင္း ကၽြန္ေတာ္တစ္ခ်က္ ထိုး ဆရာေတာ္ တစ္လွမ္းဆင္း ကၽြန္ေတာ္တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္နဲ ့ဟုတ္ေနတာ ပဲ ဟီးးးး..အဲတာကို ေအာက္မွာ ရွီတဲ ့ေက်ာင္းသားေတြက ႀကည္ပီး သေဘာေတြႀကေနႀကတယ္ ကၽြန္ေတာ္လဲ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ နဲ ့ ထိုးလာလိုက္တာ ..ဆရာေတာ္က ေအာက္က ေက်ာင္းသားေတြ သူကို ႀကည္ပီးရယ္ေနတာ ေတြ ့ေတာ့ မသင္ကာ တာနဲ ့ ေအာက္ကို ေခ်တစ္လွမ္း မဆင္းပဲ ရပ္ပီး ေနာက္ကို လွည့္အႀကည့္ ..ကၽြန္ေတာ္လည္း အရွိန္က တက္ေနတာနဲ ့ ဆရာေတာ္ကို ေသခ်ာမႀကည္ပဲ ေအာက္တစ္လွမ္းဆင္းပီး ၀ိုက္လက္သီး တစ္ခ်က္အလႊတ္ (အဲဒိလက္သီးမွအရွီန္ကပါသြားတယ္) ဆရာေတာ္ မ်က္နွာေတာ္နဲ ့ကၽြန္ေတာ္လက္သီးနဲ ့ ကြက္တီ
“ခြက္” ခနဲ ပဲ

….။။။။။။။။။ကဲ ..အေဆာ့လြန္လို ့စာမက်က္လို ့ ေက်ာင္း ေနာက္က် လို ့အပစ္ထက္
ဆရာေတာ္ ကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ပစ္မွားမီတဲ ့အပစ္အတြက္ ဆရာေတာ္ ေပးသနား တဲ့
ဆုေတာ္ လဒ္ေတာ္ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အခ်စ္ေတာ္ႀကိမ္လံုးႀကီး က်ိဳးေက်မႊ သြားရပါေတာ့သည္…။ကၽြန္ေတာ္ရဲ အင္မတန္ နုနယ္လြန္းတဲ့ တင္ပါးသား ေလးကေတာ့ ေျပာစရာမလိုေတာ့ပါ ခင္ဗ်ာ..။။။။။။။။



…….။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ဘာေရးရမွန္း မသိတာနဲ ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ဘ၀ ေလးကိုျပန္ပီး ေရးလိုက္မီတယ္ဗ်ာ
ဖတ္မေကာင္းရင္လဲ သီးခံပီး အားေပးႀကပါအံုး ေဘာ္ေဘာ္ တို ့ေရ ့။။။။။။။။။။။။။…………


(ဒုတိယ)
24/04/2011

No comments: